ΚΟΤΣΑΔΟΡΟΣ & ΤΡΕΙΛΕΡ

Κοτσαδόρος

Από τις 15/04/97 κάθε κοτσαδόρος που προορίζεται να εξοπλίσει ένα όχημα που βγαίνει στη αγορά από 01/01/97 πρέπει να είναι εγκεκριμένο σύμφωνα με τις σωστές προδιαγραφές.

Ένας κοτσαδόρος εγκεκριμένος σύμφωνα με τις προδιαγραφές ανταποκρίνεται στα παρακάτω κριτήρια: 

  1. Σε συμφωνία με τις οδηγίες εγκατάστασης του κατασκευαστή του αυτοκίνητου.
  2. Σε συμφωνία με τις διαστάσεις του κοτσαδόρου και το ύψος / απόσταση του κοτσαδόρου και του προφυλακτήρα.
  3. Τεστ αντοχής χρήσης (2 εκατόν. κύκλους)
  4. Το νούμερο έγκρισης πρέπει να είναι χτυπημένο στο ταμπελάκι αναγνώρισης.
  5. Εμπορικό όνομα κοτσαδόρου.


Γάντζα ασφαλείας

Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και την επίσημη οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το τρειλερ πρέπει να είναι ασφαλισμένο σε περίπτωση απασφάλισης του κοτσαδορου όταν οδηγείται.
Υποχρεωτικά ο οδηγός πρέπει να τοποθετήσει ένα συρματόσχοινο ασφάλειας ή αλυσίδα μεταξύ αυτοκίνητου και του ρυμουλκού.

Σφίξιμο βίδες

Μετά από 1000 χιλιόμετρα έλξης μην ξεχάσετε να σφίξετε όλες τις βίδες του κοτσαδόρου.


Τρέιλερ


Συντήρηση και service του τρέιλερ 

Όπως κάθε τι, έτσι και το τρέιλερ θέλει τη φροντίδα μας. Προσεκτική προληπτική συντήρηση των ευαίσθητων σημείων του από εμάς και ένα service κάθε δύο χρόνια από τον κατασκευαστή του, είναι αρκετά για να μη μας «αφήσει» ποτέ. Ας δούμε, λοιπόν, ένα-ένα τα επίφοβα ευαίσθητα σημεία του trailer, τα οποία εμείς μπορούμε να ελέγχουμε και να συντηρούμε Σκασμένο λάστιχο. Ναι υπάρχει και αυτή η πιθανότητα. Γι’ αυτό η ρεζέρβα είναι απολύτως απαραίτητη. Καμιά φορά τυχαίνει το καρέ του μουαγιέν του τρέιλερ να είναι το ίδιο με του αυτοκινήτου μας. Καλό είναι να το γνωρίζουμε. Για παράδειγμα, τα τρέιλερ συνήθως έχουν 100 καρέ. Κάποιο αυτοκίνητο που τυχαίνει να έχει το ίδιο καρέ, αυτομάτως διαθέτει ρεζέρβα διπλής χρήσης. Το πιο πιθανό όμως, όταν χρειαστεί να κάνουμε αλλαγή τροχού, είναι να μην μπορέσουμε να ξεβιδώσουμε τα μπουλόνια ή στην επίπονη προσπάθειά μας να τα κόψουμε. Είναι, λοιπόν, απαραίτητο κάθε τόσο να τα λασκάρουμε και να ψεκάζουμε με αντισκωριακό σπρέϋ τις βόλτες τους. Έτσι, θα είμαστε σίγουροι ότι θα ξεσφίξει ο τροχός όταν παραστεί ανάγκη.

  

Τα φρένα στο τρέιλερ πρέπει να ξεπλένονται καλά με γλυκό νερό, μετά την ακινητοποίησή του. Τα πλύσιμο με γλυκό νερό μετά την αλμύρα της θάλασσας, σίγουρα θα παρατείνει τη ζωή τους

Πριν ακόμα χρησιμοποιήσουμε το τρέιλερ πρέπει να ψεκάσουμε τη χούφτα από μέσα με αντισκωριακό σπρέϋ. Αυτό πρέπει να επαναλαμβάνεται πολύ συχνά για να μη χρειαστεί ποτέ βίαιη μέθοδος απελευθέρωσης της γλώσσας της χούφτας.Η λίπανση του εργάτη είναι απαραίτητη, ιδίως στην καστάνια, η οποία πρέπει να δουλεύει ελεύθερα. Συχνός έλεγχος και αν χρειαστεί, αντικατάσταση του ιμάντα εργάτη.Τα φώτα (αν δεν είναι αδιάβροχα) πρέπει να βγαίνουν κάθε φορά που το τρέιλερ μπαίνει στο νερό. Μερικοί κατασκευαστές τοποθετούν στεγανά φώτα. Και σε αυτή την περίπτωση, όμως, καλό είναι κάθε τόσο να ψεκάζουμε με σπρέϋ τους ακροδέκτες και τις επαφές του φωτιστικού σώματος. Επίσης λίγο σπρέϋ στο πολύπριζο, πάντα αποβάλλει την αλμύρα και την υγρασία.Ο χώρος που δουλεύουν τα ρουλεμάν του κεντρικού άξονα, θεωρητικά είναι κλειστός και στεγανός. Ένας ετήσιας έλεγχος της τσιμούχας του δακτυλιδιού σύσφιξης και γρασάρισμα των ρουλεμάν, καθώς και η προληπτική αντικατάστασή τους μετά την πάροδο δύο ετών από τον κατασκευαστή, είναι ικανά να σώσουν τον άξονα και να μην «φύγει» ο τροχός από τη θέση του εν κινήσει, δημιουργώντας απρόβλεπτες και καταστρεπτικές συνέπειες. Αλλωστε η θέα του τροχού του τρέιλερ να προσπερνά το αυτοκίνητο που το ρυμουλκεί δεν είναι πολύ ευχάριστη!  


Ηλεκτρικά 

 Πολλές φορές έχει τύχει για τον ένα ή τον άλλο λόγο να κοπεί το καλώδιο από τα φώτα του τρέϊλερ και τότε αρχίζουν τα δύσκολα εάν δεν είμαστε ειδικοί.
Μέχρι και επταπολικό  μπορεί να είναι το καλώδιο και εάν δεν γνωρίζουμε σε τι αντιστοιχεί το κάθε νούμερο των πόλων πραγματικά είναι δύσκολο να επανορθώσουμε την ζημιά.
παρακάτω παρουσιάζουμε τον κωδικό των χρωμάτων (αν και πολλές φορές δεν τον ακολουθούν πιστά οι εγκαταστάτες) αλλά γνωρίζοντας ο κάθε πόλος σε ποιο φως αντιστοιχεί, με λίγη προσπάθεια σίγουρα θα τα καταφέρουμε.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Η αρίθμηση γίνεται κοιτάζοντας το φις από την μεριά των καλωδίων

Πόλος Λειτουργία Χρώμα
1 Αριστερό φλας Κίτρινο
2 Ομίχλης Μπλε
3 Σώμα Λευκό
4 Δεξί φλας Πράσινο
5 Δεξί πορείας καφέ
6 Στοπ Κόκκινο
7 Αριστερό πορείας Μαύρο
















Πόλος Λειτουργία Χρώμα
1 Αριστερο φλας Κίτρινο
2   Μπλε
3 Σώμα Λευκό
4 Δεξί φλας Πράσινο
5 Δεξί & αριστ. πορείας καφέ
6 Στοπ Κόκκινο
7 Ενωμένο με το 5 Μαύρο



















Πηγή μέρος των παραπάνω: OFSE.GR

Ερευνα, επιμέλεια, σχεδίαση & συγγραφή: Γιώργος Γαλάτουλας 
Ο ΟΦΣΧ (Όμιλος Φουσκωτών σκαφών Χίου) δημιούργησε αυτή την ιστοσελίδα για τα μέλη του, τους λάτρεις των φουσκωτών σκαφών και τους υποψήφιους αγοραστές τους. Περιέχει πληροφορίες για το φουσκωτό σκάφος, για τις Χιώτικες γλίστρες, ρυμούλκηση ακυβέρνητου σκάφους, έκδοση ή ανανέωση αδειών, ψάρεμα, νομοθεσία περί φουσκωτού, τρέιλερ, φωτογραφίες από φουσκωτά σκάφη και από την Χίο, οδηγίες για ναυτικούς κόμπους, ιστορία του Ομίλου και των μύλων της Χίου, τηλέφωνα Λιμεναρχείων, χάραξη πορείας με χάρτη και πυξίδα (χωρίς GPS) και άλλα χρήσιμα για σωστή χρήση και ασφαλή πλεύση για το φουσκωτό σκάφος και για τον χειριστή ταχυπλόου. Θα χαρούμε να ακούσουμε τις παρατηρήσεις σας, είτε θετικές είτε αρνητικές!


 

 
Banner
Banner
Banner

We have 27 guests online